• Corso di Laurea: Lingua E Cultura Italiana A Stranieri Per L'accoglienza E L'internazionalizzazione
  • Settore Ministeriale: M-DEA/01
  • Metodi di valutazione: Scritto
  • Prerequisiti: The course does not require specific prerequisites. A habitual (even only experiential) attendance with cultural diversity can facilitate the "practical" and applicative aspects of the course
  • Obiettivi: Learning of the anthropological concept of culture. Starting from this, learning of the notion of interculture. Understanding the constitution of an intercultural space. Specific knowledge on movements and international migrations during the twentieth century. Ability to capture opportunities for the opening of intercultural meetings in the context of ordinary and working life Knowledge and understanding of anthropological and intercultural basic elements, to develop the ability to understand other cultures and apply this knowledge to the analysis of plurilingual and multicultural training class contexts; The students of Anthropology of Interculture are able to apply the main tools of analysis, research and socio-anthropological understanding within the social and cultural contexts of the territorial communities of reference; The acquired knowledge and skills allow the students of Anthropology of interculture to develop a critical ability to read their own culture and "other's" cultures in the contexts of daily life and in the teaching methodologies to be adopted. The students of Anthropology of interculture thus become autonomously able to make educational choices based on the learning context, the age of the learners, the composition of the multi- or monocultural group-class, the final objectives; At the end of the course the students of Anthropology of Interculture are able to learn all the possible new tools of anthropological and sociological knowledge, adapting them to the specific needs of the teaching methodologies to be adopted in the various contexts of the local communities; students are also familiar with the literature related to anthropological and sociological research and are able to communicate effectively, both in writing and orally, using a style, a register and a vocabulary appropriate to the discipline and the different communicative contexts .
  • Ricevimento: STUDIO: stanza 16 primo piano palazzina B. Il ricevimento e' fissato al MARTEDI MATTINA DALLE 9.30 alle 13.00. Verificare sempre il calendario online aggiornato su http://pierovereni.blogspot.com

• A.A.: 2019/2020