• Corso di Laurea: Beni Culturali (archeologici, Artistici, Musicali E Dello Spettacolo)
  • Settore Ministeriale: L-ART/06
  • Prerequisiti: There is no mandatory prerequisite to meet. However, knowledge of the fundamental concepts of movie language is recommended.
  • Obiettivi: LEARNING OUTCOMES: The course aims to provide students with a solid knowledge of the main tools of film analysis either through historical/critical discussions, or by means of "hands-on" workshops. KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: The main goal of this course is to develop an understanding of the main tools of film history research. APPLYING KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: The course will allow students to achieve autonomous critical understanding, and to develop communication skills using the specific film studies terminology.
  • Ricevimento: Durante i mesi di ottobre e novembre 2019 l'orario di ricevimento sara' il seguente: ven ore 13-15.

Teams Classi virtuali:

• Nome classe: MAZZEI-804001843-ANALISI_DEL_FILM_A_1