• Dipartimento: Scienze Matematiche, Fisiche E Naturali
  • Corso di Laurea: Chimica
  • Settore Ministeriale: MAT/05
  • Prerequisiti: Basic Mathematics as taught in every high school
  • Obiettivi: Students will learn basic notions of differential and integral calculus (for real-valued functions of a real variable), and of linear algebra. They will be able to apply them to solve simple ordinary differential equations and to study systems of linear equations.KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: Understanding of basic concepts of infinitesimal calculus and linear algebra, with some examples of mathematical formalization. APPLYING KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING: Students will be able to compute simple limits, derivatives, integrals, differential equations, and linear systems; students will be able to recognize the advantages of mathematical formalization and of the application of mathematical methods. MAKING JUDGEMENTS: Students will be able to figure out the solution method for simple mathematical problems. COMMUNICATION SKILLS: Students will learn how to explain the mathematical procedure chosen to solve a problem. LEARNING SKILLS: Students will learn how to distinguish the essential features of a mathematical problem and how to study from a textbook effectively.
  • Ricevimento: Mar 13-15

Teams Classi virtuali: